missperky

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Dom små mailen

Av Ida Persson - 8 april 2014 08:32

Man kan väl säga att livet tog en sväng om med mig helt enkelt. Ibland inser man att man lever. Man inser också hur fort man kan bli av med saker man håller kärt. Jag har väldigt svårt att acceptera dåliga besked och dåliga händelser. Jag stänger av. Jag ignorerar. Denna period har varit fylld till bredden med udda händelser och hemska besked och jag har krupit under en sten och legat där ett tag. Nu var det dags att sträcka på gammbena mina och få lite frisk luft. 

Jag måste skriva, annars överlever inte jag. Om jag inte får skriva börjar min underläpp strax att darra och sen kommer gråten som ett brev på posten.

Att blogga för mig är som terapi! Jag går igenom saker som händer och jag bearbetar. Det har aldrig varit för att få så många läsare som möjligt. Familj och vänner bor väldigt långt borta så det är underbart att dela information på detta sätt. Men ibland känner man sig överflödig, och lite nördig. Jag har alltid lagt mycket tid på att skriva, krönikor, noveller osv för att jag älskar det! Men man tror knappast att folk orkar bry sig, eller är intresserade..  

MEN, så fina kommentarer och framförallt mail som jag har fått har gjort mig så rörd och så otroligt glad! Jag kan inte beskriva känslan faktiskt. Okända människor som mailar och frågar om det inte kan komma fler inlägg eller fler små krönikor! Då känns det otroligt kul att få skriva av sig, både för familj, vänner och läsare. Det är guld

 
 
Tanten

Tanten

9 april 2014 22:14

Hoppas du snart mår bättre. Du har varit saknad!!

http://tant-rosa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Skapa flashcards