missperky

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Ligister och rosé.

Av Ida Persson - 14 april 2014 21:49

Jag kan väl ta och tipsa om en förjävla bra måndagsmiddag. Nudlar och rosé. Det går ju som för sig just för att det är måndag.

 

För övrigt kan jag meddela att små ligister är ute med dom där förbannade majblommorna i år igen. Det är ett rent helvete att gå på stan. Anledningen att jag kallar små söta barn med tidigt affärssinne för ligister är antagligen något vi kan skylla på greenpeace. Jag har aldrig blivit stalkad, jag är inte så känd lixom, men som en normal känd person har jag blivit efterföljd av dom små gröna på stan. Det ska sägas att dom gör ett fint arbete men det kommer till en viss gräns när man sagt nej ungefär 100 gånger. Han kan ju få en medalj för att han aldrig gav upp. Han följde efter mig på både lindex, jc, hm, och akademibokhandeln och predikade. Små röda kinder dyker upp när jag kollar på underkläder och jag undrar stramt varför han ens står kvar och pratar om sopsortering. Utanför mitt jobb får jag till slut frågan vad jag gör för miljön egentligen och jag kan räkna upp en jväla massa saker till honom, bland annat att : jag sorterar allt i hemmet extremt noga, jag pantar ALLA burkar, vi vill inte ha reklam i brevlådan, vi har till och med köpt en pruttbil, och till råga på allt så får jag jävligt dåligt samvete när jag använder hårspray!!Vad gör du?! Jag snäste att jag var jävligt sen till jobbet tack vare honom och han verkar äntligen ta ett nej, om det är för min ljudnivå på rösten eller om det är att jag snäser det vet jag faktiskt inte. 


Såå nej, jag har inte köpt en majblomma i år. Jag har ju aldrig kontanter på mig. 

 

Peace out. 

 
 
emelie

emelie

16 april 2014 19:44

Härligt att du är tillbaka :) !

http://peterssonemelie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Ovido - Quiz & Flashcards