missperky

Alla inlägg under februari 2014

Av Ida Persson - 27 februari 2014 09:00

Jamen sådärja, då var det äntligen dags! Likt många som väntar och väntar på Lets dance, har jag väntat och väntat med spänning på något helt annat. Äntligen är lillpruppen färdigväxt. Äntligen kan vi inta spåret! Äntligen kan vi utmana beach 2014, alternativt 2015. This is lovely. Första löpturen. 


 


 

Av Ida Persson - 25 februari 2014 18:32

Äntligen torsdag, afterwork och ett glas rötjut!!! Jaaaa!!!!

Men gere nu för fan det är tisdag. Herregud. 


Nåja, veckan går fort och tanken var att det skulle surras killar och dylikt över en rötjut idag men här ligger jag med bena i högläge istället. Det får ju gå det med. Det finns säkert nån blodgrape i kylen som kan centrifug pressas och stilla partysuget.. har aldrig förstått hur man ska äta dom ändå.

Det må väl vara lika bra det, att inte inta fler kalorier än man bör. I väntans tider gick jag runt på Lindex. Man kan prova tusen saker, spexa i provhytten, dra upp byxorna alldeles för långt och fråga om dom sitter bra. "dom sitter jävligt bra dom här, eller hur?" Det är aldrig någon som förstår att man skämtar men det är ju det som är kul. I allafall, bakom ett hörn från ingenstans blir jag överfallen, av bikinivärlden. Fan. Redan?!  Jag får helt klart panik och vill ruska om tanten  som står brevid. Ruska om henne ordentligt och skrika "men va fan inte redan?! Inte nuuu?!" Jag ruskar inte om henne, hon har onaturligt hög frisyr, nära inpå Marge i Simpsons och jag mådde lite illa att föreställa mig det "svaja". Men hon ser paniken i mina ögon, och hon spärrar lixom upp sina ögon hon med. Hon visste precis vad jag menade, och vi gick tysta därifrån...

Förträng förträng förträng. 

Av Ida Persson - 21 februari 2014 19:56

Visst ligger det något i luften på fredagar. En förväntansfull glädje utblandad med lite kåthet kanske? Jag skulle haft en otroligt slapp och ledig dag (äntligen) men fick pallra iväg arslet på jobbet ändå. När man jobbar inom handels har man aldrig helg på samma sätt. Men man ska ändå veta att fredagar och lördagar är roligast att jobba! Kunderna är glada och generösa och dom flesta ska ut eller göra något mysigt på kvällen. Till och med dom små affärsgubbarna i kostym som annars är otroligt stela är på ett mycket lättsamt humör. Om ni fruar har tur kanske gubbarna bjuder på ett skjut ikväll? 

På somliga håll grundas det ordentligt på afterworken och sedan dras det ut till en fartfylld kväll på krogen som kantras av antingen ett lyckat ragg, eller ett kvart i tre ragg. Men ändå, ragg som ragg.  På andra håll myser familjen i soffan tillsammans med Olw eller om man så vill med Estrella. Barnen stimmar av allt godis och kanske hinner man med en bolibompa-snabbis? 

På ett eller annat håll svullas det i sambofällan. Man trycker i sig god mat och massa onyttigt tillsammans och tittar på en ramdom film, det är ju aldrig fel. Hur som helst, så har vi vårt eget lilla fredagsmys allihopa. Det är ju ett helvete att det präntats in så otroligt att man går runt och nynnar strött på "det är dags för fredagsmys". Men det är ju ändå härligt, för oss svenskar som gillar rutiner. 

 

Jag fick efter jobbet slå ner arslet i soffan bjuden på en öl framför usa-canada för att sedan bli bjuden på mat. Det är dags för onyttigheterna att framträda medans jag intar liggläge likt en säl brevid sambon i soffan. Jag pratar inte om sambofällan, jag pratar om...

Prehistoric

Monster

Syndrom

 

Gött med fredag hörrni. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Ida Persson - 20 februari 2014 17:58

Man kan ju diskutera om det är lönt att blunda och räkna till 10. Jag har lixom ingen humor vissa dagar. 


-Mäh! titta gumman, ni lider av samma goa humör idag...

 

 

 

 

Av Ida Persson - 16 februari 2014 19:52

En gång för längesen träffades Karl Alfred och Modesty Blaise. Dom hade en lite fling en stökig natt och en liten avkomma kom till världen. Där befinner jag mig nu. Jag är tuff och stark, och jag får slicka bort spenaten mellan tänderna. Det är mina absoluta framhävande drag från stamcellerna men framför allt känns det som att mina glory days infann sig någon gång mellan 1950-1970... Nu får man ta å göra om och göra rätt. 


 



Av Ida Persson - 11 februari 2014 20:20

Århundradets storm kom till ytan och ingen var längre säker. Ett skepp kommer lastat med porslins-attiraljer och vassa redskap. Envishet och stolthet är i dom flesta fall lag. Men glöm inte snabbisen, ibland är den allt du behöver...!


    



Av Ida Persson - 10 februari 2014 12:14

Att vara eller inte vara i matkoma. Det är inte en fråga utan ett påstående denna helg. Ett fast påstående som började någonstans på Arlanda där M&Ms Crispy inhandlades och startade utförsbacken. I denna utförsbacke följde ett störtlopp av tacos, öl, chips, pulledpork, vin, ost, bröd, popcorn, lösgodis, kaksmet och american pancakes...

Jag tycker vi alla kan komma överens om att satsa på beach 2015, och för en gångsskull inte stressa? Så när det var bestämt så förväntas inga squats och situps morgon och kväll. Det räcker någon gång sällan, mer än ofta. 


Skönt, då ska jag ta och sno ihop lite smet som kan slickas från sleven. Det börjar närma sig lunch menar jag. 


Av Ida Persson - 6 februari 2014 10:58

Man känner äventyret bankar på.

Ovido - Quiz & Flashcards