missperky

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Kanske bor det små ugglor i håret.

Av Ida Persson - 25 februari 2014 18:32

Äntligen torsdag, afterwork och ett glas rötjut!!! Jaaaa!!!!

Men gere nu för fan det är tisdag. Herregud. 


Nåja, veckan går fort och tanken var att det skulle surras killar och dylikt över en rötjut idag men här ligger jag med bena i högläge istället. Det får ju gå det med. Det finns säkert nån blodgrape i kylen som kan centrifug pressas och stilla partysuget.. har aldrig förstått hur man ska äta dom ändå.

Det må väl vara lika bra det, att inte inta fler kalorier än man bör. I väntans tider gick jag runt på Lindex. Man kan prova tusen saker, spexa i provhytten, dra upp byxorna alldeles för långt och fråga om dom sitter bra. "dom sitter jävligt bra dom här, eller hur?" Det är aldrig någon som förstår att man skämtar men det är ju det som är kul. I allafall, bakom ett hörn från ingenstans blir jag överfallen, av bikinivärlden. Fan. Redan?!  Jag får helt klart panik och vill ruska om tanten  som står brevid. Ruska om henne ordentligt och skrika "men va fan inte redan?! Inte nuuu?!" Jag ruskar inte om henne, hon har onaturligt hög frisyr, nära inpå Marge i Simpsons och jag mådde lite illa att föreställa mig det "svaja". Men hon ser paniken i mina ögon, och hon spärrar lixom upp sina ögon hon med. Hon visste precis vad jag menade, och vi gick tysta därifrån...

Förträng förträng förträng. 

 
 
emelie

emelie

25 februari 2014 19:16

Jaa, nog är de allt lite synd om lilla mig idag. Samvetet tryter ju över att chefen jobbat denna helgen så börjar jag mina jobbdagar med att va sjuk :/

Men men, man kan ju inte ligga på topp jämt, tyvärr.

OMG ! Har de redan fått in bikinis? Är de för att man ska kunna ha dom i solariet nu innan så ränderna lägger sig rätt elle? Haha.

http://peterssonemelie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Ovido - Quiz & Flashcards