missperky

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Working my ass off.

Av Ida Persson - 20 januari 2014 09:52

Ja det kan man väl säga att jag gör faktiskt. Har varit en skum period på jobbet så det har varit väldigt långa dagar och det tar lixom aldrig slut, och jag jobbar då arslet av mig. Men det är då jag trivs som bäst. När jag inte vet vilken dag det är, eller när det tar 2 dagar för mig att svara på ett sms fast i mitt huvud så svarar jag samma dag. Stress är bäst enligt mig. 

Det bästa med att jobba hemma, är att man kan sitta osminkad, och man behöver inte vara trevlig, man kan till och med ha lite skitigt hår.  Yes box, alright. 


 

 
 
Ingen bild

Vivi

20 januari 2014 19:51

Tack för din gulliga kommentar ! :D
Kikat runt lite här och du verkar ha en härlig blogg du med ;)
Gillar inköpet av bil he he , vi blev med volvo för två år sedan! :P

 
Malin

Malin

22 januari 2014 13:43

Har också möjlighet att jobba hemma. Så skönt att kunna jobba utan att bli störd och som sagt, man gå upp från sängen och sätta sig och jobba direkt.
Skulle tippa på att det är att vara jäktad du gillar. Stress är något vi känner för att göra oss redo för att fajtas eller fly. Och vid långvarig stress så kommer vi i ett läge att spela döda. Vi har fått en riktigt bra föreläsnngar på jobbet om just stress.
Skrev om det här: http://orkanensmitt.bloggplatsen.se/2012/10/11/8799687-stresshantering/
Och här:
http://orkanensmitt.bloggplatsen.se/2013/10/24/10290994-mera-stresshantering/

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

 
emelie

emelie

24 januari 2014 00:13

Rätt så gött å ha de yrke man har ändå, upp på morgon, 5 min innan jobbet, på med mjukisar, tjocktröja mössa å jacka så 1 minuts prommis te lagårn :) å under tiden man tar på sig brygger kaffemaskinen en välförtjänt kopp svart :D lider med dig i din frustration över bruden på expressohouse :p samt 14 åringar som ska krångla till det innan en i kön, som inte har en jäkla aning om hur avgörande det är för ens existens med den där koppen kaffe.

Btw, jycken är dvärgpincher och chihuahua :)

http://peterssonemelie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Ovido - Quiz & Flashcards