missperky

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Halva inne

Av Ida Persson - 9 december 2013 11:03

Jag kan på ett vansinnigt sätt stressa upp mig själv inför en kommande fest eller ett evenemang. Inte annorlunda var det i helgen. Med åren som gått tycker jag att jag borde blivit stark och trygg i mig själv men det kan vackla ordentligt. Tusentals ombyten framför spegeln med trots och tårar likt en treåring. Mardrömsscenarior spelas upp i mitt huvud på vägen dit och en klump i magen formas som jag helst vill spy upp. Jag vet inte varför det är så jobbigt. Men att inte veta vad som kommer att hända är bland det värsta. Jag vet att kvällen är fylld med lekar och spex, vilken jag älskar bland mina vänner, men inte här bland främlingar, modeller med ben upp till tänderna och silikon till hakan. "Till veckan ska jag bo på gymet" tänker jag för mig själv med en suck.

Jag tackar gud för min otroliga förmåga att skådespela när denna person kommer in i bilden. Hon tar med vilje någon annans plats trots bordsplacering och välkomnar mig med ett jävligt flin. Det var uppenbart att hon satte sig där för att kunna limma på en viss person. En viss person som sitter mittemot mig och heter min sambo. Jag vill inte reagera, jag vill inte vara svartsjuk och jag visar heller inget. Men det svider i magen och jag vill krypa ner i ett litet kaninhål och komma till en annan fest, hos hattmakaren  men inser snabbt att det aldrig kommer att hända. Jag blir så irriterad på mig själv. Varför sitter jag där med dåligt självförtroende och bara vill skrika rakt ut. Jag har bara mig själv att skylla. Vad hände med egoboosten?! Jag tänker på Ally Mcbeal och allt ordnar sig.

Jag blir indragen i samtalet hon håller med honom när min sambo vill hinta om att han är upptagen, och hon blir tyst och ser på mig, samma jävliga flin men med ett hat i ögonen med. Jag slösar inte ett ord på henne men svarar min sambo och fortsätter med mitt. Kvällen efter det består av att bli utstirrad av hon och hennes vän, elaka flin och små viskningar mot mitt håll. Hur pinsamt det är går ej att förklara, dom är otroligt patetiska och jag känner mig bara starkare. Jag fick åka hem med min  absolutely gorgeous sambo medan hon fortsatte sin kåta jakt.


Jag tycker plötsligt synd om henne, herregud, stackarn trodde ju att hon hade halva inne och sen kom jag och förstörde.

Självklart har hon rätt att hata mig. Det är väl så vi tjejer gör?!


 


Over and out.



 
 
Ingen bild

Caroline Nikula

30 december 2013 18:51

Fasen så bra du skriver! Och jag känner så väl igen mig i den känslan av att man bara sitter där, "mesig" som man är trots att man har tusen saker att säga egentligen. Det blir många gånger så för mig att jag målar upp perfekta scenarion av en situation och det blir så jävla bra. Jag är så cool i dem där samtalen då. Men sen när man väl hamnar i situationen så vågar man inte säga något utan man sitter snällt och tyst som en mus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Ovido - Quiz & Flashcards