missperky

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Dö tomtejävel.

Av Ida Persson - 17 december 2013 09:57

Jag förstår ju att dom finns där för barnens skull, men då kan dom väl hålla sig till barnen. Almanackan fylls upp snabbt nu så jag tog lunchen till att ordna några klappar. Och visst inser jag att jag börjar bli gammal, herregud vad gammal jag blivit. Jag muttrar så bittert när jag ser den förbannade kön med småtjejer på espressohouse som ska beställa avancerad latte en efter en. Trots att dom inte ens dricker kaffe lixom. Kan inte jag få gå före undrar jag eftersom jag behöver min kopp för att överleva dagen.  Dessutom vill jag bara ha den släta koppen. Inte en uppdaterad version av tomtelatte med kardemumma och skumtomtar. Jag vill inte ens ha kanel på toppen. Men icke. 

Efter ett tag får jag en rykande kopp som bränns i händerna och jag muttrar surt att muggarna bör vara tjockare faktiskt.

Med min rykande kopp i handen och tusentals påsar på armen dyker han upp från ingenstans bakom mig. Han ryter högt över axlen: "GOOD JUUL PÅ RE" så det sjunger till i öronen, och jag hoppar till som små tanter gör ni vet. "men för helvete gosse" slinker det ut från min mun på ren ångermanländska. Där ligger min älskade släta kopp halvt på golvet och jag stapplar därifrån som en liten tant och muttrar jävligt irriterad. Håll er till barnen.


Gammal i gemet som jag blivit...


 
 
Ingen bild

linn

17 december 2013 11:07

Åh jag älskar bilden där uppe! :D

 
Ingen bild

Linn

17 december 2013 11:14

Men åh vilket jävla skrivspråk du har människa! Älska! :* Jag saknar dig!!!

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

17 december 2013 17:18

Hahaa, det där var kul. Hoppas du skrev med lite humor också för annars blir du ju arg för att jag skrattar åt dig :-D

http://debutsky.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Persson - 9 juni 2014 05:33

Den som säger att det finns en viss charm med att kliva upp innan kl 05.00 vet inte vad hen pratar om. Det hör ju jag det. Min fågelholkstomma blick kan intyga detta. Kanske har jag åldrats 7 år under denna natt. Men va så säker på: att min packning ...

Av Ida Persson - 6 juni 2014 18:19


Jeansshorts och kepsen bakofram, en Mariestad i handen och Bruce Springsteen i högtalaren. Det känns igen. Det är den vanliga flyttrutinen. Jag tittar ut på ett litet hav av flyttkartonger, hur man än gör så blir det kaos! Det är ingen mening att kän...

Av Ida Persson - 4 juni 2014 20:44


Gränslös optimism är väl inget jag är berikad på direkt. Känns lite meningslöst ibland att vara överdrivet positiv. Eller överdrivet glad på morgonen. Jag blir som lite provocerad. Men nu när åren gått är det jag som är sådär överdrivet glad och går ...

Av Ida Persson - 25 maj 2014 11:08


På gården finns en bra parkering. Alla har varsinn plats och står fint på rad. Vi har nr2, den är precis under det fina stora trädet. Sambo-diskussionen börjar.    Jag:Men guuuud, det är så pinsamt, måste du ställa bilen så här långt bak.  Samb...

Av Ida Persson - 21 maj 2014 08:27

En grön sörja som smakar gudomligt. Tusen papper att gå igenom.  Tusen frågor att förbereda. Högljudda ungdomar.  Ett susande tåg.    Ett soligt Jönköping. Ett underbart personalmöte. Dragspelsmusik på stan. Stekande sol. Klibbiga...

Ovido - Quiz & Flashcards